Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Covid-19: Udskudte betalingsfrister

​Under COVID-19 har staten gjort flere tiltag, der har haft til formål at holde hånden under virksomhederne. Dette har både været i form af udskydelse af frister for betaling af A-skat og arbejdsmarkedsbidrag samt moms. Derudover har der også været mulighed for at optage lån på baggrund af indberettet A-skat og arbejdsmarkedsbidrag, samt angivet moms.​

​​

Udskudt frist for betaling af A-skat og arbejdsmarkedsbidrag

Frist for betaling af A-skat og arbejdsmarkedsbidrag afhænger af, om det vedrører små og mellemstore virksomheder, eller store virksomheder. 

​For små og mellemstore virksomheder: 

​Lønperiode:

April 2021​

Oprindelig betalingsfrist:

10. maj 2021​

Fremrykket betalingsfrist:

27. september 2021​

​Lønperiode:

Maj 2021​​

Oprindelig betalingsfrist:

10. juni 2021​

Fremrykket betalingsfrist:

31. januar 2022

​For store virksomheder

​Lønperiode:

Maj 2021​

Oprindelig betalingsfrist:

31. maj 2021

Fremrykket betalingsfrist:

15. oktober 2021

​Lønperiode:

Juni 2021​

Oprindelig betalingsfrist:

30. juni 2021​

Fremrykket betalingsfrist:

17. januar 2022

Udskudt frist for betaling af moms

Frist for betaling af moms afhænger af, om moms afregnes halvårligt eller kvartårligt. 

​Moms halvårlig

Afregningspriode:

1. juli - 30. september 2021

Ny udskudt indberetnings- og betalingsfrist:

1. december 2021

Afregningspriode:

1. oktober - 31. december 2021

Ny udskudt indberetnings- og betalingsfrist:

1. marts 2022​

​Moms kvartårligt 

Afregningspriode:

1. juli - 30. september 2021

Ny udskudt indberetnings- og betalingsfrist:

1. december 2021

Afregningspriode:

1. oktober - 31. december 2021

Ny udskudt indberetnings- og betalingsfrist:

​1. marts 2022​

Vores rådgivning

Der kan melde sig flere spørgsmål i forbindelse med betaling af A-skat og arbejdsmarkedsbidrag samt moms. Har virksomheden også optaget et eller flere af de lån fra staten, der har været mulige under COVID-19, skal tilbagebetalingsfrister og muligheder for en afdragsordning også holdes for øje.

Hos Leoni Advokater har vi dybdegående kendskab til reglerne og mulighederne på området. Kontakt derfor en af vores advokater i insolvensafdelingen for en uforpligtende samtale om, hvordan du og din virksomhed kommer bedst muligt igennem processen med betaling, samt tilbagebetaling af optagne lån. 

​KONTAKTER:

OLE THIEL​​

ADVOKAT & PARTNER​

LÆS MERE ​

​​​​CHRISTOPHER BERING

ADVOKAT & PARTNER

LÆS MERE​

​​HANS PETER STORVANG

ADVOKAT OG PARTNER

LÆS MERE

TOBIAS WORSØE

ADVOKAT

LÆS MERE​

MORTEN BUNDGAARD

ADVOKAT

LÆS MERE​

Leoni Advokater

Sct. Mathias Gade 96B

8800 Viborg

Nørregade 27,1.

7500 Holstebro​​

​Fredrikstadvej 1 

9200 Aalborg SV

  Telefon: 8662 0600

  Fax: 9749 1010

  Mail: post@leoniadvokater.dk

Åbningstider

​Mandag-torsdag: 8-16

Fredag: 8-15

Klientkonto

Jyske Bank 7831-0001181453

Vestjysk Bank 7605-0001392959

​Sparekassen Danmark 9070-1632644651