Konkrete sager på vildledende prisangivelse på sidste års Black Friday
Ved prissætning til Black Friday må man ikke angive en besparelse, som forbrugeren reelt ikke får. Derfor skal grundprisen, som rabatten fratrækkes på Black Friday have varet i en længere periode. På den måde skal der altså være tale om en reel besparelse til Black Friday.
Dette overholdte tre selskaber ikke, da de sidste år til Black Friday tilbød rabatter på 20-50 % på varerne.
Jysk tilbød sidste år, at man kunne få 50 % på en hovedpude, så prisen skulle være 600 kr. med besparelsen. Det viste sig, at puden i ¾ af månederne op til Black Friday ligeledes havde kostet 600 kr. På baggrund af dette forelå der ikke nogen reelt besparelse på Black Friday, hvilket er i strid med prismarkedsføringsreglerne.
Bauhaus blev også undersøgt af forbrugerombudsmanden, da de tilbød en rabat på 20 % for nogle døre. Prisen inklusiv besparelsen var 1079 kr. Det viste sig, at nogle få dage inden Black Friday havde døren kostet 899 kr., og nogle uger før kun 749 kr. Dette fandt forbrugerombudsmanden vildledende.
Skousen havde på Black Friday 20 % på vaskemaskiner. Dog havde Skousen 5 dage inden Black Friday sat prisen op. Forbrugerombudsmanden vurderede dette som vildledende prismarkedsføring, da kunden reelt ikke fik en besparelse.